Uitgewoond - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Frans Somers - WaarBenJij.nu Uitgewoond - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Frans Somers - WaarBenJij.nu

Uitgewoond

Door: Frans Somers

Blijf op de hoogte en volg Frans

03 Mei 2013 | Spanje, Sarria

Een combinatie van factoren hebben ertoe geleid dat ik uitgewoond en versleten ben. Na de zware etappe van gisteren vandaag een kleine 30km gelopen naar Sarria. Deze etappe was nooit vlak. Een stevige klim in het midden en enkele zware afdalingen die een aanslag op mijn kuiten waren. Daarnaast vannacht zeer slecht geslapen. Veel gesnurk en benauwd op de slaapzaal. Daarnaast de tijd dat ik wel in slaap was continue allerlei begraafplaatsen bezocht en grafzerken gezien van familie - bekenden en oud collega´s. Ook zerken van mensen waarvan ik zeker weet dat die niet bestaan. Misschien is dit een onderdeel van het achter je laten van een stuk verleden maar dan wel een bizar onderdeel. Voor vannacht een 1 persoonskamer genomen om er zeker van te zijn dat andere me niet uit mijn welverdiende slaap gaan houden.

De dop van mijn wandelstok is inmiddels, net als ik, versleten. Zal proberen een niewe dop te kopen om hem veilig in een vliegtuig mee naar huis te kunnen nemen. Samen met de rugzak is dit inmiddels een onlosmakelijk onderdeel van jezelf geworden. Er komen nu steeds meer groepen pelgrims met een klein rugzakje. Zij laten de bagage keurig met een volgbusje vervoeren. Vaak zorgt dit busje onderweg ook nog voor verzorging. Over het algemeen worden ze als nep pelgrims een beetje meewarig bekeken.

Sarria is op ongeveer 115km van Santiago. Dit moeten we dus in 5 dagen kunnen afleggen. Ik loop nu nog samen met Tomasso en Renzo beide Italianen. Snatertje zijn we waarschijnlijk nu kwijtgeraakt maar dat is niet helemaal duidelijk. Zij is vanmorgen vroeg vertrokken naar Sarria met een onduidelijk sms bericht maakt het twijfelachtig of ze ook is aangekomen. Misschien treffen we Paul uit Australië vanavond nog want die moet ook hier ergens rondhangen.

We hebben met diverse mensen onderweg afgesproken op donderdag 8 mei om 16.00uur voor de kathedraal in Santiago. Ik ben erg benieuw wie er allemaal komen opdagen.

Sarria is voor veel Spaanse pelgrims een startpunt omdat het de laatste grote stad met trein aansluiting is voor het 100km punt. Het zal dus wel wat drukker worden onderweg. Gelukkig moeten erg voldoende herbergen onderweg zijn dus een slaapplaats vinden zal wel geen probleem gaan vormen.

Ik ga jullie, en neem me niet kwalijk voor de anderen maar in het bijzonder de kleinkinderen en kinderen, missen. De Vrijgaard lonkt weer en zoals het er nu naar uitziet kom ik begin juni weer naar mijn stekje. De sauna is een verhaal apart maar die mis ik iedere dag na mijn wandeling. Ben wel blij dat ik niet mee hoef te maken dat a.s. feest in Amsterdam. Koningsdag gemist en gelukkig ook dat andere overdreven gedoe.

Denk eraan vergeet niet elkaar te zeggen,: ik hou van je.

  • 03 Mei 2013 - 18:53

    Raymond:

    Hoi pa,
    Wel heel bijzonder om de verhalen te lezen en je te volgen. en dat je nu versleten ben kan ik me best voorstellen, je bent tenslotte een aow-er die dit maar even doet. ikzelf zal het na 2 dagen al hebben gehad. Helaas moeten we idd weer gaan aanhoren hoe die ruimteschipbewoners in amsterdam feest gaan vieren tenzij ze nog onderuitgaan tegen groningen.
    Wij houden ook heel veel van jou en zet hem op die laatste paar kilometers.
    We zijn trots op je xxx

  • 04 Mei 2013 - 10:25

    Willy:

    De laatste lootjes Frans. We hebben veel respect voor hetgeen jij toch maar even doet op dit moment. Fijn dat je ook weer uitkijkt naar de Vrijgaard. Op dit moment is het NFN toernooi en het is ook nog fantastisch weer. Genieten dus. Heel veel succes de komende dagen en we zullen je een warm welkom heten als je weer 'thuis' op de Vrijgaard komt. Snode lieden willen je al indelen voor diverse corveediensten omdat je conditie nu toch wel ijzersterk moet zijn .... (Ha, ha, ha) we wensen je een glorieuze intocht in Santiago!
    Warme groet, Jan en Willy

  • 04 Mei 2013 - 10:25

    Willy:

    De laatste lootjes Frans. We hebben veel respect voor hetgeen jij toch maar even doet op dit moment. Fijn dat je ook weer uitkijkt naar de Vrijgaard. Op dit moment is het NFN toernooi en het is ook nog fantastisch weer. Genieten dus. Heel veel succes de komende dagen en we zullen je een warm welkom heten als je weer 'thuis' op de Vrijgaard komt. Snode lieden willen je al indelen voor diverse corveediensten omdat je conditie nu toch wel ijzersterk moet zijn .... (Ha, ha, ha) we wensen je een glorieuze intocht in Santiago!
    Warme groet, Jan en Willy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 11 Maart 2013
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 23660

Voorgaande reizen:

02 September 2015 - 31 Oktober 2015

Via de la Plata

02 April 2013 - 31 Mei 2013

Camino

Landen bezocht: