Start - Reisverslag uit Guillena, Spanje van Frans Somers - WaarBenJij.nu Start - Reisverslag uit Guillena, Spanje van Frans Somers - WaarBenJij.nu

Start

Blijf op de hoogte en volg Frans

04 September 2015 | Spanje, Guillena

Vanmorgen op een bijzondere manier uitgezwaaid. Een groep gehandicapten vertrokken per fiets naar Santiago. Ze gaan dit in twee weken doen. De etappe van vandaag over ruim 22 km was eigenlijk best saai. Eerst door de buitenwijken van Sevilla en daarna door industrie gebied. Dit eenmaal gehad hebbende een op de meseta gelijkende weg van bijna 9 km lang recht en zonder schaduw. Aan het eind een rivier oversteek met gevaar voor eigen leven. Tussendoor nog een klooster bezocht om het cultuur gehalte hoog te houden. De laatste 12 km samen met een Spanjaard gelopen. Hij spreekt 6 nou niet overdrijven, 10 woorden Engels. Een prima herberg gevonden. Voor € 18,00 slen, 4 gangen diner, ontbijt en de was gedaan. Diner samen met 3 Italianen, een Duitse en mijn Spaanse metgezel. Morgen 18 km maar mijn lichaam is nu al aan het protesteren. Daarna Ruim 30 km dus dat wordt zwaar. Mijn tafelgenoten lopen dezelfde etappes dus die kom ik nog wel tegen. Voor nu niet vergeten, ik hou van jullie.

  • 06 September 2015 - 10:22

    Hilde:

    Ik begrijp dat je interessante gesprekken voert met je Spaanse metgezel. Het verbaast mij niet dat hij geen Engels spreekt, nu ik Cees Nooteboom " de omweg naar Santiago" aan het lezen ben. Enfin, de taal van de stilte kan heel verkwikkend zijn. En soms zelfs louterend.
    Ik hoop dat je lijf zich intussen wat aangepast heeft aan je geest en dat je nu weer soepel loopt. Liefs, Hilde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 11 Maart 2013
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 23670

Voorgaande reizen:

02 September 2015 - 31 Oktober 2015

Via de la Plata

02 April 2013 - 31 Mei 2013

Camino

Landen bezocht: