Op weg naar huis - Reisverslag uit Torrelavega, Spanje van Frans Somers - WaarBenJij.nu Op weg naar huis - Reisverslag uit Torrelavega, Spanje van Frans Somers - WaarBenJij.nu

Op weg naar huis

Door: Frans Somers

Blijf op de hoogte en volg Frans

14 Mei 2013 | Spanje, Torrelavega

Maandag vertrokken uit Santiago voor een busreis van ruim 10uur naar Torelavega. Coby en ik waren 8 jaar geleden op de bruiloft van Sorin en Ramona in Satulung-Roemenië die sindsdien hier wonen. Vrijdag een week geleden is de tweede baby geboren Paula. Bijzonder om dan hier op kraamvisite te gaa. Helaas hoorde ik dat het met Ica in Roemenië niet goed gaat dus daar moet ik zo wie zo snel naartoe voordat het te laat is.
Nu komt de hele film van de camino natuurlijk weer voorbij en ik realiseer me dat ik veel bijzondere momenten niet heb beschreven. Misschien ook wel goed want anders valt er thuis niets meer te vertellen. Bijzonder was de beschrijving van Jutta uit Zwitserland de sfeer van de camino. Als mensen hier vragen hoe het met je gaat willen ze ook echt weten hoe het gaat in het bijzonder als het niet goed gaat. Thuis is het alleen maar een beleefdheidsvraag die je absoluut moet beantwoorden met goed want anders heeft de vraagsteller een probleem. Deze beschrijving heeft mij tot nadenken gezet en is wellicht ook iets waar we allemaal over moeten nadenken.
Donderdag vertrek ik naar Biarritz eerst 4uur met de bus en dan met de trein 1x overstappen. Zaterdag vlieg ik dan vanaf Biarritz terug naar Rotterdam. Voor een ieder die geïnteresseerd is in de verhalen en ervaringen van harte welkom om bij een hap en een glas en aan de hand van vele foto´s mijn ervaringen te delen.
De vele reakties ter ondersteuning hebben me onderweg veel goed gedaan. Hiervoor vanuit de bodem van mijn pantoffel hartelijk dank.

  • 14 Mei 2013 - 19:10

    Jaap Vander Heiden:

    Gefeliciteerd frans met het volbrengen van, hoe zal ik het noemen, deze levenservaring.,
    Mensen komen en gaan.
    Ik hoop dat ook jij aan deze tocht vriendschappen hebt overgehouden die je dierbaar zijn.
    Mensen die waarschijnlijk aan de andere kant van de wereld wonen maar precies weten hoe je in elkaar zit, en weten wat je voelt.
    Wanneer je weet dat een telefoontje genoeg is als het nodig is.
    Hoop je te spreken.
    Goede terugreis.
    jaap

  • 19 Februari 2015 - 20:43

    Caminofrans:

    Wat een onzin!
    Gegroet,
    Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 11 Maart 2013
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 23689

Voorgaande reizen:

02 September 2015 - 31 Oktober 2015

Via de la Plata

02 April 2013 - 31 Mei 2013

Camino

Landen bezocht: