Het einde van de camino - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Frans Somers - WaarBenJij.nu Het einde van de camino - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Frans Somers - WaarBenJij.nu

Het einde van de camino

Door: Frans Somers

Blijf op de hoogte en volg Frans

11 Mei 2013 | Spanje, Fisterra

Op deze computer gaat alles op z´n Spaans dus langzaam en de muis gaat zijn eigen gang. Luistert absoluut niet. Is net een echt kind. Donderdag met de bus richting Finisterre gegaan om de laatste 25 km te gaan lopen op vrijdag. Om de sfeer van de camino weer te geven het volgende. Donderdag avond tijdens een (geweldig) diner komt er een vrouw alleen het restaurant i n. Zij besteld het Pelegrino menu maar helaas de starter was uitverkocht. Wij hadden de laatste schotel groente maar dat was voldoende voor een weeshuis. Dus op de eerste plaats laat je niemand alleen aan tafel zitten op de tweede plaats zonde om goed eten weg te gooien. Diner met drie voortgezet. De volgende dag met drie ipv met twee naar Finisterre gelopen. Achteraf alles bij elkaar een kleine 30km. Om kosten te besparen een twee persoonkamer genomen in een hotel en een derde bed bij laten plaatsen. Zo slaapt je dus de volgende nacht met een vrouw (uit Califonië) die je de vorige avond pas hebt leren kennen. Iedereen kent iedereen. Er worden verhalen uitgewisseld er wordt gelachen en gehuild. Ik ga deze sfeer thuis zeer zeker missen. Vanmiddag ga ik met de bus van 15.00uur terug naar Santiago. Dan maandag 12uur met de bus naar Torrelavega om op kraamvisite te gaan bij Ramona.Ik was ook op de bruiloft in Roemenië dus wel bijzonder op kraamvisite te gaan in Spanje. De baby is vorige week vrijdag geboren. Morgen ga ik de terug reis naar Nederland organiseren. Hopelijk vind ik een vlucht vanuit Bilbao of Biarritz voor het eind van de week zodat ik met Pinksteren weer in mijn eigen bedje kan slapen. Tomasso gaat morgen naar zijn vriendin in Porto dan heb ik de hele dag de tijd om alle gedachten op een rijtje te zetten. Als het me lukt zal ik proberen jullie daar deelgenoot van te laten worden. Momenteel is het nog een redelijke chaos tussen de oren en vliegen de emoties nog alle kanten op. Ik lijk wel in de overgang. Beetje laat eigenlijk. Ik weet dat in het hotel in Santiago, waar ik voor twee nachten heb gereserveerd, een fatsoenlijke computer staat zonder nukken en eigen bewegingen dus vanuit daar komen de nieuwe verslagen. En vergeet niet ik hou van jullie. Tussen twee haakjes:¨Ik vond het zonde om mijn schoenen en stok te verbranden¨

  • 11 Mei 2013 - 12:22

    Otto:

    Frans gefeliciteerd super het eind gehaald wat kracht heb jij om dit te doen. Super die verhalen. Ik wens je nog heel veel plezier de laatste dagen en een goede terugreis gewenst. We gaan je zien. Groeten Otto. Het is hier ook stil missen jou ook.

  • 11 Mei 2013 - 18:22

    Corrie:

    Hey Frans,

    Toppie dat je de tocht hebt volbracht. Ik ben benieuwd hoe het met je voeten gaat, nog last van ongemakken?
    Naaste de emotionele ontlading van het behalen van deze tocht komt er misschien alsnog een leeg gevoel. Maar de grote uitdaging heb je overwonnen. Straks heb je alle tijd om je verhalen te bundelen en de fotos te bewerken. Veel herinneringen zullen je weer mee terug nemen op je pelgrimstocht.
    Ik weet zeker dat Cobie apetrots geweest zou zijn. Ze zou glunderen van geluk dat je deze reis met alle ongemakken hebt volbracht. Nu bij komen van alle ervaringen en emoties, en dan de reis naar Ermelo terug plannen. Frans ik hoop van harte dat je je straks weer snel thuis voelt want met de ervaringen van een reiziger zal het wel wennen zijn om weer in het ritme van huisman te komen.
    Je zult vast genieten van je eigen mandje, zonder weer vroeg op pad te moeten gaan.
    Voor straks van harte welkom thuis .
    Ik kom spoedig je verhalen horen.
    groeten Corrie

  • 11 Mei 2013 - 20:08

    Peter:

    Frans proficiat met het volbrengen van deze zeer bijzondere tocht. Heb steeds uitgekeken naar de verslagen van deze reis.
    Groetjes Peter

  • 12 Mei 2013 - 22:21

    Jetta:

    Ik ben benieuwd naar je verhalen!! Tot snel!

  • 12 Mei 2013 - 23:43

    Richard:

    Dat is mijn Pa. Wat een kanjer!

    Ik doe het hem niet na.

    Pa, ik hou van je en ben waanzinnig trots op deze prestatie!

  • 13 Mei 2013 - 10:18

    Monique:

    Hoi Frans,geweldig dat je het hebt gehaald.je bent echt een topper,zie uit naar je verhalen en foto's.ik zie je gauw weer in de sauna. Groeten Fred en Monique

  • 13 Mei 2013 - 15:52

    Mark:

    Ha Frans,

    Echt top gedaan.En wat een leuke verslagen om te lezen.
    Een topprestatie!!Nog lekkere(goedkope) wijn tegen gekomen onderweg?/

    groetjes(ook van de rest hier.zitten net aan de thee met gebak),
    mark

  • 17 Mei 2013 - 13:03

    Sharon:

    GEFELICITEERD FRANS WAT EEN PRESTATIE
    Hoi Frans,
    Wat ben ik trots op je.Ik zal zeker je reisverslagen missen. Maar ja ik kan niet wachten om je te spreken. Ik ben bijna elke dag bij je thuis geweest de laatste weken om je post enz te zorgen. Nu kan je he zelf doen. Ik weet zeker dat Cobie trots op je zou zijn. Laat me horen wanneer je thuis bent kom ik gauw een bakkie doen.
    IK HOU VAN JE XXXXX

  • 16 Maart 2014 - 10:28

    Marike:

    Ha Frans,
    Heb je site gevonden en gelezen. Mooi zeg! Was gezellig gisteren. Succes op je volgende reis. Tot op de najaarsbijeenkomst van het genootschap. Groetjes Marike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 11 Maart 2013
Verslag gelezen: 559
Totaal aantal bezoekers 23695

Voorgaande reizen:

02 September 2015 - 31 Oktober 2015

Via de la Plata

02 April 2013 - 31 Mei 2013

Camino

Landen bezocht: