Conditie - Reisverslag uit Fonfría, Spanje van Frans Somers - WaarBenJij.nu Conditie - Reisverslag uit Fonfría, Spanje van Frans Somers - WaarBenJij.nu

Conditie

Door: Frans Somers

Blijf op de hoogte en volg Frans

02 Mei 2013 | Spanje, Fonfría

Eindelijk weer internet maar met een snelheid van 50jaar gelden. Foto`s gaat het daarom helaas niet worden. En ik heb van die prachtige opname. Zoals Arthur al geschreven heeft gaat alles erg goed. Als je conditie wil opbouwen doe de Camino de Santiago. De eerste dagen was ik, zeker in de bergen, na 20km een dood vogeltje. Vandaag fluitend ruim 25km gelopen ipv van de etappe van 21.8km. Dat fluiten is bij wijze van spreke want ik kan niet fluiten. De etappe van vandaag was een van de zwaarste etappes. Via www.compostelle.fr is een etappe kaartje met hoogte verschillen te zien. Vandaag was het op deze kaart etappe 28. Marisa heeft zich via een bus reis weer bij ons gevoegd. Rick uit Canada hebben we ingehaald en loopt nu ook mee en een nieuwe italiaanse jongen Renzo compoleteerd de huidige groep. De afgelopen dagen diverse Nederlanders getroffen zoals Janine uit Gilze Rijen en gisteren een echtpaar uit Echt samen met een zuster (sinds 10jaar weduwe) uit Kerkrade. Het is wel weer eens fijn om de emoties en ervaringen in je eigen taal te kunnen delen. Het is nog ongeveer 145km naar Santiago waar we a.s. donderdag hopen aan te komen. Ik denk dat ik daarna ook die laatste 100kilometertjes naar Fisterra ga doen na me eerst in Santiago te gaan verwennen. Misschien een week langer lopen. De lange dagen lopen met volop de gelegenheid om na te denken geven je een geweldig inzicht in jezelf. Deze Camino zal me beslist veranderen. Ik weet nog niet in welk opzicht maar ik hoop in staat te zijn enkele van de overwegingen - gedachten en conclusies met jullie te kunnen delen. Ik hou van jullie

  • 02 Mei 2013 - 19:34

    Kim:

    Hallo lieve pa,

    Geweldig hoe het met jou gaat. Wat ik zo uit jouw verslagen lees is deze reis een emotionele maar ook zekere een zeer mooie ervaring voor jou. ik lees zoveel positiviteit uit jouw verhalen, mooi en bijzonder is dat. Nog een paar dagen, jammer eigenlijk hè. Groetjes van Kim

  • 02 Mei 2013 - 21:17

    Arthur:

    Om een heel bekend liedje te citeren: "niets is sterker dan dat ene woord....." En dat ene woord dat ik hier bedoel is TROTS.

    Ontzettend trots gevoel over de manier waarop jij je leven hebt ingericht na het plotselinge overlijden van ma,
    Ontzettend trots op hoe jij (en ma) ons hebben opgevoed,
    Ontzettend trots op hoe jij altijd klaarstaat voor ons en voor onze kinderen,

    Kortom: ontzettend trots dat ik kan zeggen dat jij mijn vader bent!!!

    De laatste loodjes wegen het zwaarst, zeggen ze. Maar ik denk dat dat gezien jouw conditie en beleving wel mee zal vallen.
    Toepasselijk is wellicht dat het donderdag ook Hemelvaart is!!!

    Heel veel succes en wij houden ook van jouw.

  • 02 Mei 2013 - 21:17

    Jacob Van Der Heiden:

    Hallo Frans, weer een mooi verslag, ben blij dat het goed met je gaat, en fijn je ervaringen te lezen. Ze zijn zo herkenbaar. Vooral het laatste wat je schreef; dat het je veranderd, hoe dan ook.
    In wat voor opzicht je zal veranderen maakt eigenlijk niet uit.
    Je voelt je vaak een met de natuur deel uitmakend van een groot geheel.
    Ik heb vaak alleen gelopen. In het begin maakte mij dat onrustig, maar het vreemde was dat ik mij nooit alleen heb gevoeld.
    De weg naar Finnesterra is ongeveer 90km.dus zeg maar 3 daagjes lopen.
    Boven alles, GENIET !!!!!!!!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 11 Maart 2013
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 23702

Voorgaande reizen:

02 September 2015 - 31 Oktober 2015

Via de la Plata

02 April 2013 - 31 Mei 2013

Camino

Landen bezocht: